Monday 6 November 2017

Hsbc Handelsstrategien


Aktienhandel Mit einem InvestDirect - oder InvestDirect Plus-Anteilskonto können Sie Aktien und Anteile kaufen und verkaufen, wann immer es Ihnen passt. Unsere Aktien und Aktien ISA hat im Gegensatz zu vielen unserer Wettbewerber keinen Ausgabeaufschlag oder eine jährliche Verwaltungsgebühr. Bitte seien Sie versichert, wenn Sie eine Aktie halten und Aktien ISA Sie zahlen nur eine Kontogebühr für das besteuert Konto. Machen Sie Informiert Entscheidungen und testen Sie Ihre Strategien Verwenden Sie interaktive Forschungstools, um fundierte Entscheidungen darüber, was und wann zu handeln. Erstellen Sie ein virtuelles Portfolio, mit dem Sie Ihre Handelsstrategien testen können. Wettbewerbsfähige Preise Am letzten Geschäftstag des jeweiligen Kalenderquartals wird Ihnen eine Kontogebühr in Höhe von 10,50 (inkl. MwSt.) Berechnet. Dies ist vierteljährlich rückwirkend zahlbar, wobei die erste Abbuchung am 31. März 2016 getätigt wird. Dies hängt davon ab, dass das Konto für ein volles Kalenderquartal gehalten wurde. Sie können online für eine Pauschalgebühr von 16312.95 pro Aktie handeln (einschließlich Handel innerhalb einer ISA). Die pound12.95 Online-Handelsgebühr wird mit Wirkung vom 1. April 2016 auf pound10.50 reduziert. Wenn Sie ein InvestDirect Plus Konto haben, profitieren Sie von unserem wettbewerbsfähigen Frequent Trader Tariff von nur 1637.95 je Aktie nach Ihrem 9. Handel im Kalender Quartal. Mittel - bis langfristige Investitionen Dieses Produkt ist für mindestens fünf Jahre gehalten. Anlagerisiko Alle Anlagen sind mit einem gewissen Risiko behaftet. Der Wert der Investitionen kann fallen sowie steigen und Sie können nicht wieder die Menge, die Sie investiert. Was ist eine ISA Eine ISA ist eine steuerwirksame Art zu sparen oder zu investieren, da alle Erträge und Kapitalerträge, die innerhalb einer ISA entstehen, von der persönlichen Haftung gegenüber der britischen Einkommensteuer und Kapitalertragsteuer ausgenommen sind. Es gibt drei Arten von ISA: Cash Stocks und Aktien Innovative Finance Eine Zahlung von Ihnen in einem ISA in jedem Steuerjahr wird als Abonnement bezeichnet. Sie können nur einen ISA pro Steuerjahr abonnieren. ISAs können nur im alleinigen Namen gehalten werden. ISAs, die in gemeinsamen Namen gehalten werden, sind nicht zulässig. HSBC InvestDirect und HSBC InvestDirect Plus bieten nur Aktien und Aktien ISA, die sich selbst auswählen. Das bedeutet, dass Sie die einzelnen Investitionen innerhalb der ISA aus dem verfügbaren Sortiment auswählen. Der Wert der meisten Investitionen, und alle Einnahmen, die sie generieren, können sowohl nach unten gehen, so dass Sie möglicherweise nicht wieder die volle Menge Sie investiert. Dies kann zum Teil auf Wechselkursschwankungen in den Auslandsinvestitionen zurückzuführen sein. Die meisten Investitionen sollten als mittel - bis langfristiges Engagement betrachtet werden, dh Sie sollten bereit sein, diese für mindestens fünf Jahre zu halten. Einige haben eine befristete oder nicht zugänglich, bis Sie Ihr Rentenalter erreichen. Bei Produkten mit einer festen Laufzeit können Sie bei einer vorzeitigen Rücknahme deutlich weniger zurückbekommen als ursprünglich investiert. Der Wert der steuerlichen Vorteile hängt von Ihren individuellen Umständen ab. Steuerregelungen können sich in Zukunft ändern. Wie viel kann ich eine ISA für das Steuerjahr 20162017 abonnieren: Sie können bis zu pound15,240 in ein Bargeld ISA abonnieren oder Sie können bis zu pound15,240 in eine Aktie und Aktien ISA oder Sie können abonnieren bis zu pound15,240 in abonnieren Ein innovatives Finanz-ISA oder Sie können pound15.240 über alle drei Arten von ISA aufteilen, wie Sie wählen Aktuelle Steuerjahr Abonnements müssen insgesamt übertragen werden, aber früheren Steuerjahr (e) Abonnements können ganz oder teilweise übertragen werden. Bitte beachten Sie, dass, wenn ein laufendes Steuerjahr Bargeld ISA-Abonnement auf ein Aktien - und Aktien-ISA übertragen wird, nach dem ISA-Reglement das Abonnement rückwirkend als direkt an die Aktien und Aktien ISA gezeichnet betrachtet wird. Bitte beachten Sie, dass alle ISA-Manager jedes Jahr Informationen über ISA-Abonnements ihrer Kunden an HM Revenue amp Customs (HMRC) übermitteln müssen, damit HMRC überprüfen kann, dass Personen die Grenzwerte nicht überschreiten. Der Wert der meisten Investitionen, und alle Einnahmen, die sie generieren, können sowohl nach unten gehen, so dass Sie möglicherweise nicht wieder die volle Menge Sie investiert. Dies kann zum Teil auf Wechselkursschwankungen in den Auslandsinvestitionen zurückzuführen sein. Die meisten Investitionen sollten als mittel - bis langfristiges Engagement betrachtet werden, dh Sie sollten bereit sein, diese für mindestens fünf Jahre zu halten. Einige haben eine befristete oder nicht zugänglich, bis Sie Ihr Rentenalter erreichen. Bei Produkten mit einer festen Laufzeit können Sie bei einer vorzeitigen Rücknahme deutlich weniger zurückbekommen als ursprünglich investiert. Der Wert der steuerlichen Vorteile hängt von Ihren individuellen Umständen ab. Steuerregelungen können sich in Zukunft ändern. Wie bewerbe ich mich Für eine HSBC InvestDirect Aktien und Aktien ISA anmelden, melden Sie sich bei Ihrem InvestDirect - oder InvestDirect Plus-Konto an und wählen Sie ISA aus der Produkt - und Serviceseite ndash aus und folgen Sie dann den Richtlinien. Alternativ können Sie uns auch unter 03456 080848 Dolch erreichen. Dieses Produkt wird ohne Beratung angeboten und als solches sind wir nicht verpflichtet, die Eignung dieses Produktes für Sie zu beurteilen. Dies bedeutet, dass der Schutz, den die Financial Conduct Authoritys Regeln für die Bewertung der Eignung bieten, nicht für diese Transaktion gelten. Der Wert der meisten Investitionen, und alle Einnahmen, die sie generieren, können sowohl nach unten gehen, so dass Sie möglicherweise nicht wieder die volle Menge Sie investiert. Dies kann zum Teil auf Wechselkursschwankungen in den Auslandsinvestitionen zurückzuführen sein. Die meisten Investitionen sollten als mittel - bis langfristiges Engagement betrachtet werden, dh Sie sollten bereit sein, diese für mindestens fünf Jahre zu halten. Einige haben eine befristete oder nicht zugänglich, bis Sie Ihr Rentenalter erreichen. Bei Produkten mit einer festen Laufzeit können Sie bei einer vorzeitigen Rücknahme deutlich weniger zurückbekommen als ursprünglich investiert. Der Wert der steuerlichen Vorteile hängt von Ihren individuellen Umständen ab. Steuerregelungen können sich in Zukunft ändern. Dolche Unsere Öffnungszeiten sind Montag bis Freitag von 7.30 bis 21.30 Uhr (außer Feiertage), Samstag 10.00 bis 16.00 Uhr, Sonntag Geschlossener Dolch Unsere Öffnungszeiten sind Montag bis Freitag von 7.30 bis 21.30 Uhr (außer Feiertage), Samstag 10.00 Uhr Bis 16.00 Uhr, Sonntag geschlossen. Um unseren Service kontinuierlich zu verbessern und im Interesse der Sicherheit, können wir überwachen und Ihre Mitteilungen mit uns aufzeichnen. Wie lange dauert es, bis ein HSBC InvestDirect Aktien und Aktien ISA Sobald abgeschlossen ist, wird Ihre Online-Bewerbung überprüft werden. Wenn alles in Ordnung ist, wird Ihr Konto innerhalb von drei Werktagen geöffnet sein. Wenn Sie sich telefonisch anmelden und Ihr Konto akzeptiert ist, wird Ihr Konto innerhalb von drei Werktagen geöffnet sein. Gut schicken Sie Ihnen eine Pfostenverkaufserklärung, die die Antworten bestätigt, die über dem Telefon ndash gegeben werden, das Sie diese überprüfen müssen und mit uns in Verbindung treten, wenn irgendeine der Informationen über die Erklärung falsch ist. Der Wert der meisten Investitionen, und alle Einnahmen, die sie generieren, können sowohl nach unten gehen, so dass Sie möglicherweise nicht wieder die volle Menge Sie investiert. Dies kann zum Teil auf Wechselkursschwankungen in den Auslandsinvestitionen zurückzuführen sein. Die meisten Investitionen sollten als mittel - bis langfristiges Engagement betrachtet werden, dh Sie sollten bereit sein, diese für mindestens fünf Jahre zu halten. Einige haben eine befristete oder nicht zugänglich, bis Sie Ihr Rentenalter erreichen. Bei Produkten mit einer festen Laufzeit können Sie bei einer vorzeitigen Rücknahme deutlich weniger zurückbekommen als ursprünglich investiert. Der Wert der steuerlichen Vorteile hängt von Ihren individuellen Umständen ab. Steuerregelungen können sich in Zukunft ändern. Wie finanziere ich meine HSBC-InvestDirect-Aktien und - Aktien ISA Sie können Geldmittel von Ihrem HSBC-InvestDirect-Abrechnungskonto oder HSBC-InvestDirect-Plus-Pfund-Konto (soweit zutreffend für Ihre HSBC-InvestDirect-Aktien und Anteile ISA) über den Transfer zwischen den Konten auf unserer Website überweisen . Ihre ISA wird sofort gutgeschrieben und dieses Abonnement wird auf Ihre jährliche ISA-Grenze angerechnet. Wenn Ihre ISA geöffnet ist, geben Sie bitte die sechsstellige Sortier - und achtstellige Kontonummer für Ihre HSBC InvestDirect Aktien und Aktien ISA ein. Sie können diese nutzen, um elektronische Zahlungen mit Personal Internet Banking zu machen. Sie werden nicht in der Lage, innerhalb Ihrer HSBC InvestDirect Aktien und Aktien ISA handeln, bis es gefördert wurde. Der Wert der meisten Investitionen, und alle Einnahmen, die sie generieren, können sowohl nach unten gehen, so dass Sie möglicherweise nicht wieder die volle Menge Sie investiert. Dies kann zum Teil auf Wechselkursschwankungen in den Auslandsinvestitionen zurückzuführen sein. Die meisten Investitionen sollten als mittel - bis langfristiges Engagement betrachtet werden, dh Sie sollten bereit sein, diese für mindestens fünf Jahre zu halten. Einige haben eine befristete oder nicht zugänglich, bis Sie Ihr Rentenalter erreichen. Bei Produkten mit einer festen Laufzeit können Sie bei einer vorzeitigen Rücknahme deutlich weniger zurückbekommen als ursprünglich investiert. Der Wert der steuerlichen Vorteile hängt von Ihren individuellen Umständen ab. Steuerregelungen können sich in Zukunft ändern. Wichtige Produktinformationen InvestDirect ermöglicht Ihnen den Handel mit britischen Aktien, Gilts (britische Staatsanleihen) und den meisten börsennotierten Exchange Traded Funds. InvestDirect Plus bietet Ihnen zusätzliche Vorteile, die Ihnen den Handel mit US-Aktien ermöglichen Vorteil eines Frequent Trader Tariff Es gibt interaktive Recherche-Tools, die Ihnen helfen, fundierte Entscheidungen darüber, was und wann Sie handeln können Sie erstellen ein virtuelles Portfolio, mit dem Sie testen können Ihre Trading-Strategien Trading in einem InvestDirect Aktien und Aktien Individuelle Sparkonto (ISA) wird Halten Sie Ihre Beteiligungssteuer effizient 8211 Sie entscheiden, welche Aktien zu kaufen und zu verkaufen und jedes Wachstum ist frei von Capital Gains Tax. Der Wert der meisten Investitionen, und alle Einnahmen, die sie generieren, können sowohl nach unten gehen, so dass Sie möglicherweise nicht wieder die volle Menge Sie investiert. Dies kann zum Teil auf Wechselkursschwankungen in den Auslandsinvestitionen zurückzuführen sein. Die meisten Investitionen sollten als mittel - bis langfristiges Engagement betrachtet werden, dh Sie sollten bereit sein, diese für mindestens fünf Jahre zu halten. Einige haben eine befristete oder nicht zugänglich, bis Sie Ihr Rentenalter erreichen. Bei Produkten mit einer festen Laufzeit können Sie bei einer vorzeitigen Rücknahme deutlich weniger zurückbekommen als ursprünglich investiert. Der Wert der steuerlichen Vorteile hängt von Ihren individuellen Umständen ab. Steuerregelungen können sich in Zukunft ändern. Wie es funktioniert Gut öffnen Sie ein Investment-Konto für Sie, wo Ihre Aktien und Aktien werden auf elektronischem Wege im Namen unserer Nominee Unternehmen statt. Sie bleiben der wirtschaftliche Eigentümer der Aktien. Über die Formulare auf unserer Website können Sie alle bestehenden ISAs, Wertpapiere und Papieraktienzertifikate in Ihr InvestDirect-Konto übertragen. Bitte berücksichtigen dies kann bis zu sechs Wochen zu übertragen. Mit InvestDirect bezahlen Sie Ihre Aktien über ein von Ihnen eingerichtetes Abrechnungskonto und verknüpfen mit Ihrem nominierten HSBC-Girokonto. InvestDirect hat eine anfängliche Handelslimite von 16310.200 (vorbehaltlich der Einhaltung unserer Kriterien) Settle darf diese Handelslimite nicht überschreiten. Sie müssen sicherstellen, dass genügend Geld in Ihrem nominierten HSBC-Girokonto am Tag der Ausführung eines Handels zur Verfügung steht, um die Kosten der Käufe am Abrechnungstag zu erfüllen. InvestDirect Plus verwendet einen Sterling-Cash-Konto, die gut für Sie eingerichtet. Dies ist nicht mit Ihrem nominierten HSBC Girokonto verknüpft, also müssen Sie es finanzieren, um zu handeln. InvestDirect Plus hat kein Handelslimit 8211, das Sie Anteile kaufen können, bis zu dem Wert des Geldes in Ihrem Sterling Cash Konto InvestDirect und InvestDirect Plus sind ausschließliche sharedealing Dienstleistungen. Wir geben nicht Rat auf sharedealing. Dieses Produkt wird ohne Beratung angeboten und als solches sind wir nicht verpflichtet, die Eignung dieses Produktes für Sie zu beurteilen. Dies bedeutet, dass der Schutz, den die Financial Conduct Authoritys Regeln für die Bewertung der Eignung bieten, nicht für diese Transaktion gelten. Da Sie nicht bei der Firma Registrar registriert sind, erhalten Sie keine Korrespondenz oder Aktionärsleistungen von der Gesellschaft, in der Sie Aktien halten. Wir informieren Sie jedoch über alle korporativen Maßnahmen, z. B. über Rechteprobleme, bei denen wir eine entsprechende Mitteilung erhalten. Anleitungen hierzu können online, schriftlich oder telefonisch erteilt werden. Weitere Informationen zu unseren Nominee-Konten finden Sie in den Allgemeinen Geschäftsbedingungen von HSBC InvestDirect und HSBC InvestDirect Plus. Was es kostet Am letzten Geschäftstag eines jeden Kalenderquartals wird Ihnen eine Kontogebühr von pound10.50 (inkl. MwSt.) Berechnet. Dies ist vierteljährlich rückwirkend zahlbar, wobei die erste Abbuchung am 31. März 2016 getätigt wird. Dies hängt davon ab, dass das Konto für ein volles Kalenderquartal gehalten wurde. Sie können kaufen und verkaufen Aktien online für eine pauschale Gebühr von 16312,95 pro Aktie (einschließlich Geschäfte in einer ISA) für Angebote online und ab 16329,95 für Angebote über das Telefon. Die pound12.95 Online-Handelsgebühr wird mit Wirkung vom 1. April 2016 auf 10.50 reduziert. Wenn Sie ein InvestDirect Plus-Konto haben, können Sie von unserem wettbewerbsfähigen Frequent Trader Tariff von nur 1637.95 je Aktie nach Ihrem 9. Handel in einem Kalenderviertel profitieren . Der häufige Händler-Tarif gilt nur für Geschäfte in britischen Aktien, Jungsauen und Exchange Traded Funds. Wir berechnen nicht für die Übertragung von Aktien auf Ihr Konto und wir haben keine Inaktivität oder Management-Gebühren. Es gibt jedoch eine Gebühr für die Übertragung von Aktien aus Ihrem Konto, entweder an einen anderen Broker oder direkt an Sie in Form von Zertifikaten. Bitte beachten Sie unsere Tarife und Preise (PDF) für weitere Informationen. Produktanbieterinformationen InvestDirect und InvestDirect Plus werden von der HSBC Bank PLC zur Verfügung gestellt, die von der Financial Conduct Authority zugelassen und reguliert wird. Dolche Unsere Öffnungszeiten sind Montag bis Freitag von 7.30 bis 21.30 Uhr (außer Feiertage), Samstag 10.00 bis 16.00 Uhr, Sonntag geschlossen. Um sicherzustellen, dass wir Ihre Anweisungen genau durchführen, um uns zu helfen, unseren Service kontinuierlich zu verbessern und im Interesse der Sicherheit, werden wir aufzeichnen und Ihre Kommunikation mit uns überwachen. Anspruchsberechtigung Für den Erwerb und die Veräußerung von Aktien über InvestDirect oder InvestDirect Plus müssen Sie: eine in Großbritannien ansässige Person und mindestens 18 Jahre alt sein, die für unseren Personal Internet Banking Service registriert sind, über eine Bankkonto der HSBC Bank Was Sie wissen sollten Der Wert der Anlagen Und alle Einnahmen aus ihnen erhalten) können fallen sowie steigen und Sie können nicht wieder bekommen, was Sie investiert. Für einige Anlagen kann dies auch als Folge von Wechselkursschwankungen auftreten, da Aktien und Fonds ein Engagement in ausländischen Märkten haben können. Wenn Sie unsere Handelsreserve nutzen möchten, erwarten wir, dass Sie mindestens 16310.000 anrechenbare Aktien an Ihrem InvestDirect Plus-Konto einzahlen. Wir empfehlen Ihnen, diese Aktien einzahlen, bevor Sie Ihre Handelsreserveanträge stellen. Die Handelsreserve unterliegt einem variablen Kreditlimit von bis zu 50 des Werts der auf Ihrem Konto gehaltenen Aktien. InvestDirect und InvestDirect Plus sind ausschließlich Aktienhandelsdienstleistungen. Wir geben nicht Rat auf Aktienhandel. Dieses Produkt wird ohne Beratung angeboten und als solches sind wir nicht verpflichtet, die Eignung dieses Produktes für Sie zu beurteilen. Dies bedeutet, dass der Schutz, den die Financial Conduct Authoritys Regeln für die Bewertung der Eignung bieten, nicht für diese Transaktion gelten. Da Sie nicht als Inhaber von Aktien der Gesellschaft mit dem Firmenregistrator eingetragen werden, erhalten Sie keine Korrespondenz oder Gesellschafterleistungen von der Gesellschaft, in der Sie Aktien halten. Wir informieren Sie jedoch über alle korporativen Maßnahmen, z. B. über Rechteprobleme, bei denen wir eine entsprechende Mitteilung erhalten. Anleitungen hierzu können online, schriftlich oder telefonisch erteilt werden. Weitere Informationen zu unseren Nominee-Konten finden Sie in den Allgemeinen Geschäftsbedingungen von HSBC InvestDirect und HSBC InvestDirect Plus. InvestDirect und InvestDirect Plus werden von der HSBC Bank PLC zur Verfügung gestellt, die von der Financial Conduct Authority zugelassen und reguliert wird. Der Wert der Anlagen (und alle Erträge aus ihnen) können fallen sowie steigen und Sie können nicht wieder die Menge investiert. Für einige Investitionen kann dies auch als Folge von Wechselkursschwankungen auftreten, da Aktien und Fonds ein Engagement in ausländischen Märkten haben können. Die meisten Investitionen sollten als mittel - bis langfristiges Engagement betrachtet werden, dh Sie sollten bereit sein, diese für mindestens fünf Jahre zu halten. Der Wert der steuerlichen Vorteile hängt von Ihren individuellen Umständen ab. Steuerregelungen können sich in Zukunft ändern. 8224 Unsere Öffnungszeiten sind montags bis freitags von 7.30 bis 21.30 Uhr (außer Feiertage), Samstag von 10.00 bis 16.00 Uhr, sonntags geschlossen InvestDirect und investDirect plus gelten ausschließlich für die Ausführung. Wir geben nicht Rat auf Investierung. Diese Dienstleistungen werden ohne Beratung angeboten und als solche sind wir nicht verpflichtet, die Eignung dieser Leistungen für Sie zu beurteilen. Dies bedeutet, dass der Schutz, den die Financial Conduct Authoritys Regeln für die Eignungsprüfung bieten, nicht anwendbar ist. JavaScript ist derzeit auf diesem Computer deaktiviert. Cookies für diese Website sind derzeit deaktiviert. Um Zugriff auf alle Funktionen unserer voll-optimierten Website zu haben, aktivieren Sie bitte Ihre Javascript-Einstellungen über Ihren Browser. Für eine Liste aller Cookies, die wir verwenden und was sie tun, lesen Sie bitte unsere Cookie-Richtlinien. Produkte amp ServicesBusiness Essays - Marketingstrategien HSBC Veröffentlicht: 23. März 2015 Zuletzt bearbeitet am: 23. März 2015 Dieser Aufsatz wurde von einem Studenten eingereicht. Dies ist kein Beispiel für die Arbeit unserer professionellen Essayautoren. HSBC-Marketingstrategien Eine der größten Banken - und Finanzdienstleistungsorganisationen der Welt ist die HSBC-Gruppe. Es hat Unternehmen in Europa, der Region Asien-Pazifik, Nord - und Südamerika, dem Nahen Osten und Afrika gegründet. 1991 wurden HSBC-Beteiligungen in England mit Sitz in London gegründet. 1999 gründete das Unternehmen seinen internationalen Markennamen, der dafür sorgt, dass das Corporate-Symbol der Gruppe zu einem vertrauten Anblick auf der ganzen Welt wurde. HSBC unterscheidet seinen Markennamen von denen seiner Konkurrenten, indem er die einzigartigen Eigenschaften beschreibt, die HSBC unterscheiden, nämlich Sein, Die Weltbank. Zum 31. Dezember 2004 wurde ihr Gesamtvermögen auf 660 Mrd. Pfund bewertet. Es hat über 9.800 Büros weltweit. Es beschäftigt über 253 000 Menschen, über verschiedene Länder und Territorien. Seine Aktien werden von rund 200.000 Menschen in rund 100 Ländern und Territorien gehalten. Die Aktien der Gesellschaft werden auch an den meisten der weltweit renommierten Börsen, nämlich London, Paris, New York und Bermuda-Börsen gehandelt. Eines der wichtigsten Werkzeuge, die es für die Funktionalität im weltweiten Maßstab nutzt, ist der Einsatz von Informationstechnologie in Unternehmen. Seine E-Business-Kanäle sind das Internet, PC-Banking, interaktive TV-und Telefon-Banking. Es verfügt über ein eigenes privates Netzwerk (Intranet und Extranet), in dem die Websites der HSBCs im Jahr 2004 900 Millionen Besucher besuchten. Die HSBC-Gruppe bietet ein umfassendes Angebot an Finanzdienstleistungen: Personal Financial Services: Über 100 Millionen Privatkunden weltweit Finanzkunden). Es bietet eine breite Palette von persönlichen Finanz-Dienstleistungen, einschließlich aktuelle und Sparkonten, Hypotheken, Versicherungen, Kredite, Kreditkarten, Renten und Investitionen. Es ist einer der weltweit Top-Ten-Emittenten von Kreditkarten. Consumer Finance: Die Companys Finance Corporations Consumer Finance-Geschäft stellt sicher, Point of Sale Kredit an die Verbraucher, und leiht Geld und bietet damit verbundene Dienstleistungen, um die finanziellen Bedürfnisse der alltäglichen Menschen zu erfüllen. 2004 schloss sie die Integration ihrer ehemaligen Haushalte ab. Commercial Banking: HSBC ist ein führender Anbieter von Finanzdienstleistungen für kleine, mittelständische und mittelständische Unternehmen. Die Gruppe hat über zwei Millionen solcher Kunden, darunter Einzelunternehmer, Partnerschaften, Vereine und Verbände, eingetragene Unternehmen und öffentlich zitierte Unternehmen. In Großbritannien wurden 209 Commercial Center gestartet, um ein besseres Beziehungsmanagement für mehrwertige kleine und mittelständische Unternehmenskunden bereitzustellen, während in Hongkong die Business Banking Centers erweitert wurden, um einen One-Stop-Service zu bieten. Corporate Investment Banking und Märkte: Für Unternehmen und Finanzkunden werden maßgeschneiderte Finanzdienstleistungen erbracht. Zu den Geschäftsbereichen gehören Global Markets, Corporate und Institutional Banking, Global Transaction Banking und Global Investment Banking. Global Markets umfasst Devisen, festverzinsliche Wertpapiere, Derivate, Aktien, Metallhandel und andere Handelsgeschäfte. Corporate und Institutional Banking umfasst die Beziehungen Management und Kreditgeschäft. Global Transaction Banking umfasst Zahlungs-und Cash-Management, Handelsdienstleistungen, Supply Chain, Wertpapierdienstleistungen und Großhandel Banknoten Unternehmen. Global Investment Banking umfasst Investment-Banking-Beratung und Investment Banking Finanzierungstätigkeiten. Private Banking: HSBC ist eines der weltweit führenden Private-Banking-Unternehmen und bietet Finanzdienstleistungen für hochverdienende Privatpersonen und Familien an 70 verschiedenen Standorten. GESCHICHTE DER HONGKONG UND SHANGHAI BANKING CORPORATION Die HSBC-Gruppe entwickelte sich aus Hongkong und Shanghai Banking Corporation Limited, die 1865 in Hongkong mit Niederlassungen in Shanghai, London und einer Agentur in San Francisco, USA, gegründet wurde. Das Unternehmen expandierte in erster Linie durch bereits etablierte Büros in den Banken Namen bis Mitte der 1950er Jahre, als es begann zu schaffen oder zu erwerben Tochtergesellschaften. Im Folgenden sind einige der wichtigsten Übergänge in der Gruppe Wachstum und Geschichte seit 1959. Im Jahr 1959 erwarb HSBC die britische Bank des Nahen Ostens früher als die Imperial Bank of Persia bekannt. 1965 erwarb sie eine Mehrheitsbeteiligung an der Hang Seng Bank Limited. Im Jahr 1971 erwarb die britische Bank des Nahen Ostens eine Minderheitsbeteiligung von 20 in der Cyprus Popular Bank Limited, die derzeit als Laiki-Gruppe tätig ist. 1972 erwarb die Midland Bank eine Beteiligung an der UBAF Bank Limited (heute als British Arab Commercial Bank Limited bekannt). Im Jahr 1978 wird die saudische britische Bank unter lokaler Kontrolle gegründet, um die britische Bank der Nahen Easts Filialen in Saudi-Arabien zu übernehmen. Im Jahr 1980 erwarb sie 51 von New York State Marine Midland Bank (jetzt bekannt als HSBC Bank USA). Gleichzeitig erwarb Midland eine beherrschende führende deutsche Privatbank, Trinkaus und Burkhardt (heute HSBC Trinkaus amp Burkhardt KGaA). 1981 gründete HSBC eine Niederlassung in Vancouver, Kanada. Im selben Jahr erwarb die Gruppe eine beherrschende Beteiligung an der Equator Holdings Limited, einer Handelsbank mit Handelsfinanzierung in Subsahara-Afrika. 1982 wurde die ägyptische britische Bank S. A.E. Wird gebildet, wobei die HSBC-Gruppe eine 40-Beteiligung hält. Im Jahr 1983 erwarb die Marine Midland Bank Carroll McEntee und McGinley (heute HSBC Securities (USA) Inc.), ein New Yorker primärer Händler in US-Staatsanleihen. 1986 wurde HSBC Australia gegründet. 1987 erwarb sie die restlichen Anteile von Marine Midland und eine Beteiligung von 14,9 an der Midland Bank (heute HSBC Bank Plc). 1991 wurde HSBC Holdings gegründet (wie bereits erwähnt). Die Aktien wurden erstmals an den Börsen in London und Hongkong gehandelt. 1992 kaufte sie die verbleibende Beteiligung an der Midland Bank. 1993 verlegte sie ihren Sitz nach London. 1994 wurde HSBC Malaysia gegründet. 1997 gründete die Gruppe eine Tochtergesellschaft in Brasilien, die Banco HSBC Bamerindus S. A. und erwarb Roberts S. A. de Inversiones in Argentinien, HSBC Brasilien und HSBC Argentinien. Im Jahr 1999 stiegen die Aktien der HSBC auf eine dritte Börse in New York. Im selben Jahr erwarb sie die Republic New York Corporation, die dann in die HSBC USA Inc und ihre Schwestergesellschaft Safra Republic Beteiligungen S. A. (jetzt bekannt als HSBC Republic Holdings Luxembourg) integriert wurde. Gleichzeitig erwarb Midland einen Anteil von 70,03 an der Mid-Med Bank Plc (heute HSBC Bank Malta Plc.), Der größten Geschäftsbank in Malta. Im Jahr 2000 erwarb HSBC CCF, eine der größten Banken in Frankreich. Seine Aktien wurden an einer vierten Börse, Paris, gehandelt. Die Gruppe erhöhte auch ihre Beteiligung an der ägyptischen britischen Bank auf über 90 und später benennt sie es HSBC Bank Ägypten S. A.E. Es ging auf die Demirbank TAS, jetzt HSBC Bank A. S zu erwerben. Turkeys fünftgrößte private Bank im Jahr 2001. Darüber hinaus unterzeichnete sie eine Vereinbarung zum Kauf von 8 Beteiligung an der Bank of Shanghai. Im Jahr 2002 erwarb sie Grupo Financiero Bital, S. A. de C. V. Einer der größten Finanzdienstleistungskonzerne Mexicos und ein Interesse an der Ping An Insurance Company von China Limited, dem zweitgrößten Lebensversicherungsgeschäft in China. Im Jahr 2003 erwarb sie Household International (heute HSBC Finance Corporation), eine führende US-Konsumentenfinanzierungsgesellschaft und Lloyds TSBs brasilianische Vermögenswerte einschließlich Losango Promotora de Vendas Ltda, einem großen Konsumkreditinstitut. Vier französische Private-Banking-Tochtergesellschaften bilden die HSBC Private Bank France. Die Unternehmen Versicherungsmakler zugleich bildete ein Joint Venture Beijing HSBC Insurance Brokers Ltd, in dem es einen 24,9-Anteil hat. Hang Seng Bank erwarb auch etwa 16 der Industrial Bank Co. Ltd, eine chinesische Festbankgesellschaft, und HSBC stimmt zu, 505 Fujian Asia Bank Limited (jetzt bekannt als Ping An Bank Limited) zu erwerben. Im Jahr 2004 erwarb sie die Bank of Bermuda Ltd, einem führenden Anbieter von Fondsadministration, Treuhand-, Depot-, Asset-Management und Private-Banking-Dienstleistungen. Es eröffnete auch an einer fünften Börse, der Bermuda-Börse. Im selben Jahr erwarb sie etwa 20 der Bank of Communications Limited, Chinas fünftgrößte Bank. BESTEHENDE LITERATUR-ÜBERPRÜFUNG Weltweit werden Unternehmen zunehmend auf den höheren Wert aufmerksam, den Corporate-Branding-Strategien für eine Organisation bieten können. Nach Weitz und Wensley (1988) definieren sie die Marketingstrategie als einen spezifischen Indikator, auf den die Aktivitäten ausgerichtet werden sollen, und die Arten von Wettbewerbsvorteilen, die entwickelt und genutzt werden sollen. Implizit erfordert die Strategie klare Ziele und eine Fokussierung im Einklang mit einem Unternehmen Corporate Ziele die richtigen Kunden müssen gezielter als sie durch ihre Konkurrenten, und die damit verbundenen Marketing-Mixen sollten in Marketing-Programme, die erfolgreich Umsetzung der Marketing-Strategie, Varadarajan (1999). Ein strategischer Marktplan ist ein Überblick über die Methoden und Ressourcen, die erforderlich sind, um die Ziele eines Unternehmens innerhalb eines bestimmten Zielmarktes zu erreichen. Es berücksichtigt nicht nur das Marketing, sondern auch alle funktionalen Aspekte einer Geschäftseinheit, die koordiniert werden müssen. Diese funktionalen Aspekte umfassen Produktion, Finanzen und Personal. Auch Umweltfragen sind ein wichtiger Aspekt. Das Konzept der strategischen Geschäftseinheit wird verwendet, um Bereiche für die Berücksichtigung in einem bestimmten strategischen Marktplan zu definieren. Jede strategische Geschäftseinheit (SBU) ist ein Geschäftsbereich, eine Produktlinie oder ein anderes Profitcenter innerhalb eines Mutterunternehmens. Jeder verkauft einen bestimmten Satz von Produkten an eine identifizierbare Gruppe von Kunden, und jeder Wettbewerb mit einem gut definierten Satz von Wettbewerbern, Dibb et al. (2001). SBUs können Einnahmen, Kosten, Investitionen und strategische Pläne getrennt von denen des Mutterunternehmens getrennt und bewertet werden. SBUs sind in einer Vielzahl von Märkten tätig, die unterschiedliche Wachstumsraten, Chancen, Wettbewerbsgrade und Gewinnpotenzial aufweisen. Zu den Geschäftsbereichen von HSBC gehören persönliche Finanzdienstleistungen, Verbraucherfinanzierung, Commercial Banking, Corporate Investment Banking und Märkte sowie das Private Banking. Strategische Planer innerhalb der Gruppe müssen daher die unterschiedlichen Leistungsfähigkeiten jedes Geschäftsbereichs erkennen und Ressourcen sorgfältig zuteilen oder ihre Geschäftsziele strategisch umsetzen, um die langfristigen Ziele des Unternehmens zu erfüllen. Sie müssen auch sicherstellen, dass sich die Geschäftseinheiten gegenseitig zum Wohle des Gesamtgeschäfts ergänzen. Der Prozess der strategischen Marktplanung ergibt eine Marketingstrategie, die den Rahmen für einen Marketingplan bildet. Ein Marketing-Plan umfasst den Rahmen und die gesamte Reihe von Aktivitäten durchgeführt werden, ist es das schriftliche Dokument oder Blaupause für die Umsetzung und Kontrolle von Organisationen Marketing-Aktivitäten. So ist ein strategischer Marktplan nicht der gleiche wie ein Marketingplan, sondern ein Plan aller Aspekte einer Unternehmensstrategie im Markt, Dibb et al. (1996). Ein Marketingplan dagegen befasst sich in erster Linie mit der Umsetzung der Marketingstrategie in Bezug auf Zielmärkte und den Marketing-Mix, Abell und Hammond (1979). Um ihre Marketingziele zu erreichen, muss eine Organisation eine Marketingstrategie oder eine Reihe von Marketingstrategien entwickeln. Die Reihe von Marketing-Strategien, die implementiert und gleichzeitig verwendet werden, wird als Organisationen Marketing-Programm bezeichnet. Die meisten Marketing-Programme konzentrieren sich auf eine detaillierte Marketing-Mix-Spezifikation und umfassen interne Kontrollen und Verfahren, um sicherzustellen, dass sie effektiv umgesetzt werden. Durch den Prozess der strategischen Marktplanung kann eine Organisation Marketingstrategien entwickeln, die, wenn sie richtig umgesetzt und kontrolliert werden, zur Verwirklichung ihrer Marketingziele und ihrer allgemeinen Ziele beitragen. Allerdings argumentiert Harris (2002), dass Unternehmen, die im Finanzdienstleistungsmarkt tätig sind, insbesondere die großen vier Retailbanken (HSBC, fx, Lloyds TSB und die Royal Bank of Scotland, mit der Akquisition von Natwest) in erster Linie auf generische Marketingstrategien setzen Um eine Marketingstrategie zu formulieren, identifiziert und analysiert der Vermarkter den Zielmarkt und entwickelt einen Marketing-Mix, um Einzelpersonen in diesem Markt zu befriedigen. Die Marketingstrategie wird am besten formuliert, wenn sie die Gesamtrichtung der Organisation widerspiegelt und mit allen Unternehmen koordiniert ist Englisch: bio-pro. de/en/region/freiburg/magaz...6/index. html Der strategische Marktplanungsprozess basiert auf einer Analyse des breiteren Marketingumfelds, durch das es sehr stark betroffen ist. Die Marketingumfeldkräfte wie Rechtskräfte, politische Kräfte, technologische Kräfte, wirtschaftliche und wettbewerbsfähige Kräfte, gesellschaftlich - gesellschaftliche Kräfte und (Dibb et al., 2001), die sich auf die Gesamtheit der Ziele auswirken, die sie auch auf die Menge und die Art der Ressourcen ausüben, die ein Unternehmen erwerben kann. Sie schaffen auch günstige Möglichkeiten, wie das Internet-Banking, in dem HSBC und Merrill Lynch eine Online-Banking - und Investitionsfazilität geschaffen haben, die sich für beide Unternehmen als rentabel erwiesen hat, Eppendorfer et al. (2002). Marketingumgebungsvariablen spielen bei der Erstellung einer Marketingstrategie eine Rolle. Wenn Umgebungsvariablen die Gesamtziele, Ressourcen, Chancen oder Marketingziele eines Unternehmens beeinflussen, beeinflussen sie auch ihre Marketingstrategien, die auf den zuvor genannten Faktoren basieren. Sie beeinflussen die Bedürfnisse und Wünsche der Verbraucher und beeinflussen die Pläne der Mitbewerber. Now, according to Polito (2005), branding in the classic sense is all about creating unique identities and positions for products and services, hence distinguishing the offerings from competitors. Corporate branding employs the same methodology and toolbox used in product branding, but it also elevates the approach a step further into the board room, where additional issues around stakeholder relations (shareholders, media, competitors, governments and many others) can help the corporation benefit from a strong and well-managed corporate branding strategy. Not surprisingly, a strong and comprehensive corporate branding strategy requires a high level of personal attention and commitment from the CEO and the senior management to become fully effective and meet the objectives. Corporate branding is a serious undertaking that entails more skills and activities than just an updated glossy marketing facade with empty jargon. A strong corporate branding strategy can add significant value in terms of helping the entire corporation and the management team to implement the long-term vision, create unique positions in the market place of the company and its brands, and not the least to unlock the leadership potential within the organization. Hence a corporate branding strategy can enable the corporation to further leverage on its tangible and non-tangible assets leading to branding excellence throughout the corporation, Polito (2005). HSBC as stated in the latter has in recent years acquired a vast number of companies across the globe and adopted them fully under its international corporate brand with great success and within a surprising short timeframe. A strong brand is about building and maintaining strong perceptions in the minds of customers. This takes time to establish and many resources to keep, but eventually no one remembers what the local banks used to be called, and HSBC has managed to transfer the brand equities from the acquired brands into its own corporate brand equity. There are several benefits for employing a branding strategy that a corporation can exploit. First of all, a strong corporate brand is no less or more than the face of the business strategy, portraying what the corporation aims at doing and what it wants to be known for in the market place. The corporate brand is the overall umbrella for the corporations activities and encapsulates its vision, values, personality, positioning and image among many other dimensions. Think of HSBC, which has successfully implemented a stringent corporate branding strategy. HSBC employs the same common expression throughout the globe with a simple advertising strategy based on the slogan The worlds local bank. This creative platform enables the corporation to bridge between many cultural differences, and to portray many faces of the same strategy. Additionally, HSBCs brand name has enabled a number of key mergers and acquisitions (mentioned previously) around the globe, which has so far strengthened its market presence in the banking world, Brand Finance (2000). The Marketing Strategies of the HSBC Group 2005 Towards the end of 2003, HSBC launched Managing for Growth, a strategic plan that provides HSBC with a blueprint for growth and development during the next five years. The strategy is evolutionary, not revolutionary. It builds on HSBCs strengths and it addresses the areas where further improvement is considered both desirable and attainable. HSBC concentrates on growing earnings over the long term at a rate which will place it favourably when compared with its peer group. Also it focuses on investing in its delivery platforms, its technology, its people and its brand to support the future value of HSBC as reflected in its comparative stock market rating and total shareholder return (TSR). HSBC remains committed to benchmarking its performance by comparison with a peer group. Its core values are integral to its strategy, and communicating them to customers, shareholders and employees is deemed as intrinsic to the plan. These values comprise an emphasis on long-term, ethical client relationships high productivity through teamwork a confident and ambitious sense of excellence being international in outlook and character prudence creativity and customer focused marketing. Under the managing for growth scheme, eight strategic imperatives were identified as the key marketing and business strategies for 2004 - 2008. They are: Brand: make HSBC and its hexagon symbol one of the worlds leading brands for customer experience and corporate social responsibility Personal Financial Services: drive growth in key markets and through appropriate channels to make HSBC the strongest global player in personal financial services Consumer Finance: extend the reach of this business to existing customers through a wider product range and penetrate new markets Commercial Banking: make the most of HSBCs international customer base through effective relationship management and improved product offerings in all the Groups markets Corporate, Investment Banking and Markets: accelerate growth by enhancing capital markets and advisory capabilities focused on client service in defined sectors where HSBC has critical relevance and strength Private Banking: serve the Groups highest value personal clients around the world People: attract, develop and motivate HSBCs people, rewarding success and rejecting mediocrity and TSR: fulfil HSBCs TSR target by achieving strong competitive performances in earnings per share growth and efficiency. RESEARCH APPROACH AND METHODOLOGY EMPLOYED Research Approach The research approach will be carried out using the positivist case research approach. According to Cavaye (1996), positivist epistemology tries to understand a social setting by identifying individual components of a phenomenon and explains the phenomenon in terms of constructs and relationships between constructs. The theoretical constructs describing the phenomenon are considered to be distinct from empirical reality. Hence, empirical observations can be used to test theory. This looks at the world as external and objective. Positivism employs four major research evaluation criteria: a good research should make controlled observations, should be able to be replicated, should be generalizable and should use formal logic. Under positivism, case research findings are not statistically generalizable to a population, as the case or cases cannot be considered representative of a population, however case research can claim theoretical generalizability. This will also include comparing, contrasting and critically evaluating past and present papers, articles, journals, and established theories that have been published on the subject matter. Methodology Employed Multiple-Case Study Design This project uses the multiple case study method in order to enable analysis of data across cases and relating it to the theoretical perspectives in the available literature of marketing strategy. This enables the researcher to verify that findings are not merely the result of idiosyncrasies of research setting (Miles and Huberman, 1984). According to Yin (2002), in such a method it is important to use: multiple sources of evidence. The appropriate number of cases depends, firstly, on how much is known about the phenomenon after studying a case and secondly, on how much new information is likely to emerge from studying further cases (Eisenhardt, 1991). This paper detailed analysis about the marketing strategies employed by HSBC, in comparison to its other major competitors, namely fx Bank, Royal Bank of Scotland, and Citibank. Analysis of the marketing strategy of HSBC is evaluated with regard to the organisation meeting customer needs and requirements, advertising strategies and the need to increase its customer base and market share are all addressed. One wants to see if there are any matches with regard to the theoretical literature of marketing strategy and what the empirical evidence gathered says and also any mismatches. This also relates to the literature review. Qualitative Data Cavaye (1996) states that qualitative investigation refers to distilling meaning and understanding from a phenomenon and is not primarily concerned with measuring and quantification of the phenomenon. Direct and in-depth knowledge of a research setting are necessary to achieve contextual understanding. Hence, qualitative methods are associated with face-to-face contact with persons in the research setting, with verbal data (Van Mannen 1989) being gathered. Qualitative data can be collected in a number of forms. One major form of qualitative evidence is interviews, which may be recorded and later transcribed. Qualitative data are rich, full, holistic real their face validity seems unpeachable they preserve chronological flow where that is important (Miles 1979). In spite of the abovementioned, qualitative data have weaknesses (Miles 1979 Miles and Huberman, 1984). Collecting and analysing data is time-consuming and demanding. In addition, data analysis is not easy, as qualitative data analysis methods are not well established. Recognised rules of logic can be applied to verbal data in order to make sense of the evidence and to formally analyse the data. Rubin and Rubin (1995) state that it is most desirable to disclose the identities of both the case and the individuals interviewed because, The reader is able to recall any other previous information he or she may have learned about the same case from previous research or other sources in reading and interpreting the case report. The entire case can be reviewed more readily, so that footnotes and citations can be checked, if necessary, and appropriate criticisms can be raised about the published case. Nevertheless, there are some occasions when anonymity is necessary. The most common rationale is that when the case study has been on a controversial topic, anonymity serves to protect the real case and its real participants. The second reason is that the issuance of the final case report may affect the subsequent actions of those that were studied. Quantitative Data This is concerned with measuring aspects of a market or the population of consumers making up the market. This includes soft approaches such as consumer attitudes as well as the hard things such as market size, brand shares, purchase frequencies etc. Quantitative data on a market or consumer group can be obtained through carrying out a census, obtaining the relevant measures from every single consumer or player in the market. In practice, research through a census collection is very rare for one thing it is usually prohibitively expensive to obtain data from every individual (the government only carries out a population census once every 10 years) and even if the money is available the timescales involved are likely to be too long to meet commercial deadlines, Meier (1991). Furthermore, a census is unnecessary since the alternative sampling can normally produce adequate and acceptably reliable data for a fraction of the cost. Quantitative research is, therefore, nearly always based on more or less rigorous sampling methods which have in common the assumption that the data from the samples can be taken to represent, within estimated levels of accuracy, the population or universe from which they are drawn, (Hague 2002). Types of Quantitative Data The range of information which can be and is collected through quantitative research is enormous if not infinite. In relation to deciding how data should be collected, all the possibilities can be categorised into a simple threefold classification: 1.Market measures 2.Customer profiles or segmentation 3.Attitudinal data. Market measures quantify and describe a market. Common examples include: market and sector size shares of the market held by suppliers or brands penetration levels (what proportion of all potential consumers own or buy a product) purchase and consumption frequencies patterns of consumption and seasonality. Data of this type is very essential for any manager developing or reviewing a marketing plan for a company, product group or brand name like HSBCs hexagon logo. Market measures taken from a sample are generally projected or grossed up to the total market or population, e. g. the proportion of households in a sample found to be without a PC can be multiplied by available estimates of the number of total households to provide an indicator of untapped potential. A vital concern in the marketing of a product or service is knowing and understanding the potential customer base what type of people or organisation are they What other types of products or services do they own or use What is required to meet this need is customer profiling or segmentation data and it is quantitative in nature because reliable breakdowns are needed for the whole market or population, Buck (1990). Hague (2002) argues that profiling data can take various forms: socio-demographics (age, sex, income and occupation group, education level, home tenure etc) geo-demographics various business classifications such as company size, industry etc. for business to business research or it can relate to consumer behaviour (ownership of various products, purchase or usage levels, media exposure etc.). Unlike market measures, consumer profiling data can be collected only from consumers (including organisations in the case of business to business research) although the distribution or manufacturing levels in the market may also need profiling. Attitudinal data is used in a quite general sense to cover concepts such as awareness, perceptions, beliefs, evaluations, preferences and propensities. In other words they are, in their various forms, subjective and reside in the minds of individuals. Much market research under this is concerned with attitudes and attitude measurement because attitudes and your marketing may mould consumer choice in your favour. Attitudes are of course very much the subject of qualitative research which is often concerned to identify relevant dimensions and categories of attitudes. In quantitative research, the focus is on establishing the degree to which specific attitudes exist among the market and population. The most important tool for data collection under quantitative research is face to face interviewing. However, in situations where over a hundred firms need to be interviewed, due to the cost attached to carrying out such a task, doing a telephone interview would seem more appropriate. The methods used to record data and data analysis here, is predominantly through questionnaires. Most questionnaires used in quantitative research involve a predominance of pre-coded or closed questions and the layout of the response points can help to minimize problems of mis-recording. More problematical, however, is the recording of open-ended questions, such as why did you buy this product, then This usually leads to a lengthy or rambling response from the individual, in which what is said is then summarized or abbreviated and there is no way of knowing whether what is recorded reasonably reflects the response given. In the case of this paper, due to the short deadline associated with writing this paper, one was only able to get a telephone interview (primary data collection method) from a senior manager of customer relationship management at one of HSBCs flagship branches in the London area. Additionally one has also used multiple sources of evidence, i. e. secondary sources of information, articles, journals, established theories, HSBCs annual report, comments by top management within the organisation are analysed and also the companys website are all used to evaluate and address the effectiveness of its use of market strategy to increase its market share and customer base. The remainder of this paper proceeds as follows, analysis of findings, overview of the marketing strategy, criticisms, summary and conclusion. ANALYSIS OF FINDINGS Central to achieving a companys corporate vision is the need to build up a loyal customer base of satisfied customers. HSBC did not overtake its major competitors by chance in acquiring foreign financial institutions it developed a clear marketing strategy based on a desire to fully satisfy a carefully targeted set of market segments. As the BBC (2004) gathered, a quarter of HSBCs 2003 profits were made in the UK, and it made around pound70 profit per customer. Additionally, the bulk of its profits came from acquisitions elsewhere, US personal loan firm Household International and HSBC Mexico. Although Household International operates in the UK, HSBC says its British market accounts for less than 10 of this divisions profits. Market segmentation is at the core of robust marketing strategy development. This involves identifying customer needs, expectations, perceptions, and buying behaviour so as to group together homogeneous customers who will be satisfied and marketed to in a similar manner. One segment will differ from another in terms of customer profile and buying behaviour, and also with regard to the sales and marketing activity likely to satisfy these customers. Having sufficient knowledge of these customers is fundamental. It is important to remember that the process of market segmentation involves more than simply grouping customers into segments. Shrewd targeting of certain segments and the development of a clear brand positioning are part and parcel of the market segmentation process. Now, HSBC launched a marketing strategy called Managing for growth, which is to cover and deal with its strategic outlook for the period 2004 - 2008. From the company website, they have stated that they will deliver this by focusing on enhancing HSBCs revenue generation culture, develop its brand name further (hexagon logo), manage costs strategically, maintain a prudent creditmarket risk stance, and invest further in its people. Addition ally, acquisitions still remains an integral part of their strategy. As stated from the companys website, they will concentrate on growing earnings over the long term at a rate which will place it favourably when compared with its peer group. It will also focus on investing in its delivery platforms, its technology, its people and its brand to support the future value of HSBC as reflected in its comparative stock market rating and total shareholder return (TSR). HSBC remains committed to benchmarking its performance by comparison with a peer group. They argue that their core values are integral to its strategy, and communicating them to customers, shareholders and employees is intrinsic to the plan. These values comprise an emphasis on long-term, ethical client relationships high productivity through teamwork a confident and ambitious sense of excellence being international in outlook and character prudence creativity and customer focused marketing. They state that their brand name has been an outstanding success and they will continue with the next phase of their strategy. They argue that the brand name is now sufficiently strong that they can accommodate brand variety at customer, product and even country level as and when required by the business model. Adding, reputation on their part is the key element of the brand proposition and cannot be overstated. Their policies for corporate social responsibility and the environment are part of their brand name in which they reach their objectives through the philanthropic objectives of the company. Details of Telephone Interview In a telephone interview conducted, the head manager of personal customer relationships management argued that HSBC does have a marketing strategy. The respondent stated that they were responsible for 25 people all working on different projects within the customer relationship management department. The respondent added that the marketing strategies employed predominantly by HSBC were, advertising with the use of its already established brand name of being seen as the worlds local bank, market segmentation of products and services to consumer groups at different locations worldwide. When asked if these marketing strategies have been effective The respondent replied, yes, they have been effective, adding that most of the profits generated have been from its overseas subsidiaries. This tallies with what was stated on the BBC (2004). With regard to payoffs or financial gains generated in relation to the effective use of these marketing strategies, the respondent argues that they have been able to capitalise on their overseas presence, local knowledge, and expertise to bring in new customers to open personal current accounts, and also look at other products and services offered by HSBC. When asked what influential factors would inform a potential customer to choose HSBCs services and products over its major competitors like fx, the respondent replied, the long term experience of the company plays a critical part in dealing with customer preferences, its excellent and well trained staff are fully equipped to deal with customer queries and body language, the corporate brand name, a recommendation from a fellow user of HSBCs products and services, lower charges, its vast range of products which other competitors do not have (e. g. its international reach), a convenient location to be able to withdraw and look at cash balances (ATM accessibility), and lastly advice from an individual with regard to the services and products that HSBC provides. Finally, when asked whether these marketing strategies are generic or are they based on a roll-plan The respondent stated that they are generic, depending on what country or region that the various subsidiaries of HSBC are located, certain strategies mentioned previous are put to good use over the other. Overview of marketing strategy employed for The Business Units In 2003, HSBC invested significant amounts in proprietary customer relationship management systems to ensure their growing customer base is managed efficiently. As a result of this they now handle a greater share of customer financial requirements and in the process, generating higher levels of customer satisfaction. For example in 2001, the Individual solutions programme in the UK generated more than five million customer contacts, over one million of which led to an expansion of an existing relationship. The internet goes to the very heart of customer convenience and is an increasingly important channel for their customers. The joint venture Merrill Lynch HSBC extended its online investment-led broking and banking service from Canada and Australia to the UK. Although roll-out plans for other countries had to be postponed following the downturn in equity markets Merrill Lynch HSBC expanded its existing service with the introduction of managed funds in Australia and tax - efficient products in the UK. With more financial services available through the internet, electronic organisers, mobile phones, television and private network connections, their electronic banking customer numbers have more than doubled to more than three million in a space of two years. HSBCs e-banking services are available in seventeen countries and territories worldwide. Their websites according to them receive an average of 210,000 customer visits a day, about 75 million a year and rising. Commercial banking: this is an area where they provide banking services for small to middle market business customers, which they see this as one of their traditional strengths. The 1.8 million customers in this particular business unit include incorporated businesses, trading entities, partnerships, sole traders, clubs and associations. Adding that due to there international reach they are ideally placed to meet the requirements of their existing and future customers. There main contact with these customers is through a network of relationship managers. Relationships are established and managed at the local branch level or through their expanding worldwide network of commercial banking centres. Corporate, Investment Banking and Markets: The international reach of HSBC enables the company to be one of the few financial institutions that can provide its major customers with a full range of transaction and investment banking and markets services worldwide. This undoubtedly proved to give HSBC a competitive advantage in 2001 when despite the challenging economic conditions improvements were made in performance and profitability by focusing on the core business relationship. The company provides services to over 25,000 subsidiaries and offices of about 1,200 major customers in more than 50 countries and territories. Adding, client service teams are at the heart of the operations of the group as a whole. This consists of relationship and product managers from around the world who understand customer business needs. The group supports these teams by investing heavily in increased automation and software for risk management, central systems to support relationship management, and intranet sites to share industry, product, and geographical knowledge. Private Banking: Following the companys recent acquisitions, the group continued to integrate the private banking operations of Republic and CCF in 2001, creating a Swiss holding company, HSBC Private Banking Holdings (Suisse) SA, through which most of their worldwide private banking operations are now owned. This coherent method of ownership structure benefits high net worth individuals and their families by enabling them to bring together a full range of world class private banking services. They have over 4,500 employees in 50 different locations that supply services such as deposits and fund transfer, tax and trustee structures, asset and trust management, mutual funds, currency and securities transaction, lending and guarantees. The appointment of relationship managers who operate on a cross border basis to serve the specialised requirements of clients in such sectors as diamonds, jewellery, sports and media are all in line with the groups differentiated approach to international private banking. Service Centre: The importance of global processing is at the heart of the groups strategic aim of pursuing economies of scale in order to improve service, increase productivity and achieve a competitive, economic advantage. Since their introduction in 1996, these processing centres have taken on progressively, on a cross border basis, more of the back office functions previously conducted in the country of origin of that particular transaction. Due to the ever increasing customer base of the group more service centres are planned for the future. Most recently, two centres were opened in Bangalore, and Shanghai. The Brand: The establishment in 1999 of HSBC as a uniform, international brand name ensured that the corporate symbol is an increasingly familiar sight across the world. In 2001, a programme was launched to differentiate the Hexagon symbol from those of the other competitors by describing the unique characteristics which distinguishes HSBC. CRITICISMS OF THESE STRATEGIES Banks have found that Personal Current Accounts (PCA) are a gateway to selling other financial products. According to Lloyds TSB quotthe PCA remains the key relationship productquot. Abbey National states that a PCA provides almost 100 customer contacts a year, much more than other financial products. Evidence from Lloyds TSB is that customers who hold a PCA are two to four times more likely to hold another Lloyds TSB financial product. In a document published by the Competition Commission (2001) they argue that Lloyds TSB has a higher market share within their own PCA customers than they have within the market as a whole. Whilst this does suggest a general pattern of cross holding of financial products, it does not mean that the cross selling has been from PCAs to other products rather than vice versa. Regardless of the causality of financial product purchase, the PCA seems to represent a pivotal financial product that provides: A direct opportunity for profit It provides an opportunity to cross-sell additional profitable financial products It also acts as an important opportunity for a high level of customer contact. It might be assumed that the PCA is a financial product where banks aggressively seek to defend current customers and acquire new customers. In 2000, Banks in the UK spent pound313 million on advertising. In a report by the UK Competition Commission (2001), they found that while there was a tentative relationship between total advertising expenditure and PCA market share, there were significant exceptions to the trend and virtually no relationship at lower market shares. Theoretically, if marketing and market share are related, there may be a relationship between the change in market share and the marketing expenditure. However, even within the big four this is clearly not true. fx and HSBC have both increased their market share by 1 in the five years to 2000, despite very different levels of marketing investment. Lloyds TSB have dropped by 2 despite spending more than fx or HSBC and NatWestRBS could be said to have jointly declined by 4 despite having a joint expenditure of more than twice as much as fx. The relationship between market share and expenditure, feeble as it is, disintegrates completely (perhaps even becomes negative) when some effort is made to relate PCA market share to the pound23.5M that was spent on advertising that is directly attributable to PCAs. Much of the higher expenditure as the Competition Commission puts it, is by banks that are growing their brand awareness. Again there is no connection between the 5 year growth in market share (from 1996 - 2001) and the current level of expenditure. This poor correlation might be partially explained if much of the marketing related to PCAs is unmonitored advertising expenditure, (e. g. direct mail) which would be excluded. It is also possible that the aggregate expenditure of the last 5 years (from 1996 - 2001) may be related to the aggregate growth (or decline) in market share. However given that the largest cost in most consumer focused marketing is advertising and given that there has been very little net movement in market share it is more likely that there is little or no relationship between expenditure and market share. The main point here is that no matter how much the HSBC group has spent on advertising, it does not mean that the advertising marketing strategy will lead to an increased proportion in market share for the group. Current Banking Communications BANK - CAMPAIGN - KEY MESSAGES Your Life. Your Bank Cross selling of financial products, the heritage of the bank and its services for small businesses. Royal Bank of Scotland (Natwest) Another Way Traditional branch based banking, service and convenience are key themes. Fluent in Finance Finance experts, (previous campaigns emphasised size and Internet services The Worlds Local Bank Emphasising their global capability and strength Because Lifes Complicated Enough. One stop financial service supplier Giving You Extra 30x as much interest as big four PCA The table above shows the most recent communications of the largest banks in the UK would seem to indicate that HSBC and fx are targeting large business customers, whilst Lloyds TSB is considering small customers and PCA holders. NatWest and The Abbey National are the only banks emphasising traditional branch-based banking and thus the status quo. But only NatWest (merged into Royal Bank of Scotland) is likely to benefit from this, as it is one of the big four, The Abbey National is unlikely to encourage change, but is promoting the traditional model of banking. SUMMARY AND CONCLUSION This paper has looked at the history of the HSBC group. From its early days in 1865, when it started of as a Public Limited Corporation in Hong Kong, to being a truly global banking giant. The various acquisitions and takeovers achieved by the corporation are also mentioned. The various financial services or business units which HSBC consists of are identified. These are: Personal Financial Services Consumer Finance Commercial Banking Corporate, Investment Banking and Markets and Private Banking. We have also touched on existing literature that covers the concept of marketing strategy and also the marketing strategies employed by the HSBC Group are evaluated. Additionally, various research methodologies and approaches are mentioned in which, a telephone interview was the only way one was able to gain a better understanding of the marketing strategies employed by the HSBC Group. An analysis of findings with regard to the type of market segmentation for robust strategy development of the group is looked at. Finally, an overview of these marketing strategies is also done, with a few criticisms as to the validity of employing such marketing strategies are critically analysed. As a whole it would be worthwhile to conclude that HSBC has done a fantastic job in investing in its brand name, using the hexagon logo, which states the Worlds Local Bank. It has not only reinforced their customer base and retained their market share at home, but also abroad. Its sensible, timely, and resilient approach to acquisitions abroad, has enabled the company to have a better understanding of global banking, whereby as stated previously, three quarters of the profits generated for the year 2004, came from its subsidiaries abroad, BBC (2004). Although, it spent close to 2 billion in advertising for the year 2004 worldwide, that is a huge amount, whereby its market share with regard to the banking segments in which it functions, has not improved any wider than the previous years market share. One could say that this is a waste of the marketing budget, rather than wasting money on advertising, the group could possibly fare better by diversifying the funds into other areas of production where it is deemed as profitable. Areas such as increased loans and reduced interest payments in areas such as Brazil, where subsistence farming is widely practiced would be beneficial to the Group as a whole. REFERENCES AND BIBLIOGRAPHY Abell, D. F. and Hammond, J. S. (1979), Strategic market planning, Englewood Cliffs, N. J. Prentice-Hall, P.10. Abbey National Submission to the Competition Commission (2001). Brand Finance (2001), Brand valuation - applications in financial services, by Bank Marketing International. Brand Finance (2000), the role of brands in banking mergers and acquisitions, by Bank Marketing International. Brand Finance (2000) b, Brands and the Internet, by Bank Marketing International. BBC Report (March, 2004), Are banks ripping us off Buck, S. 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Options Take advantage of market fluctuations by considering Options investing. When you purchase an Option, you give yourself the right, but not the obligation, to buy or sell shares of underlying securities at a specific price, on a set date. As Options are complex North American securities, you should only invest with funds set aside for higher-risk investing, and have a solid understanding of Options investment strategies. Ways to trade Open an HSBC InvestDirect 1 Options trading account and trade on any exchange in North America: Purchase Puts and Calls 8211 Purchase Options contracts on underlying securities and benefit from the rise (Calls) or fall (Puts) of share prices Write Covered Calls 8211 Generate additional income from your portfolio of stocks Purchase Index Options 8211 Participate in the rise or fall of an index with a minimal investment Currency Options 8211 Hedge against currency losses Long-Term Equity Anticipation Securities 174 (LEAPS 174 ) 8211 Plan for investment gains over a longer term Government of Canada Bond Options 8211 Purchase Options contracts on bonds with lower risk Option spread strategies 8211 Incorporate strategic planning for Options investment success Leverage HSBC8217s global trading expertise Access world markets 8211 Trade on more markets than through any other direct broker in Canada, including key emerging markets Invest with confidence 8211 Access world-class equity research powered by Standard Poor8217s and Morningstar Canada Receive trading discounts 8211 Receive up to 20 off telephone Options trades 2 as an HSBC Premier 3 or HSBC Advance 4 client Avoid currency exchange losses 8211 Invest and settle trades in 11 different currencies 1 HSBC InvestDirect is a division of HSBC Securities (Canada) Inc. a wholly owned subsidiary of, but separate entity from, HSBC Bank Canada. HSBC Securities (Canada) Inc. is a member of the Canadian Investor Protection Fund. 2 Available for HSBC Premier and HSBC Advance clients. International Equity trades made online, excluding Hong Kong, and all international trades placed on the phone qualify for the International Equities trade discount. Subject to minimum commission. 3 HSBC Premier eligibility requires you to have an active Premier chequing account and maintain a 100,000 balance in combined personal deposits and investments with HSBC Bank Canada and its subsidiaries. Please refer to the Personal Service ChargesStatement of Disclosure for fees which may apply. 4 The HSBC Advance package is comprised of four products mdash HSBC Advance Chequing account, High Rate Savings Account (additional fees may apply), HSBC Advance MasterCard reg and access to a personal line of credit. The HSBC Advance Chequing, MasterCard and personal line of credit are subject to credit adjudication and approval. The monthly minimum balance for HSBC Advance is 25,000 CAD in combined personal deposit and or investments with HSBC Bank Canada or its subsidiaries. A monthly fee of 25 will be applied if your balance is below 25,000 CAD. New customers have three months from the date of account opening to consolidate the 25,000 CAD minimum balance without incurring the monthly fee. Customers who have moved to Canada within the past three years (proof of landed immigrant, foreign worker or residency status is required) have 12 months from the date of account opening to consolidate the 25,000 CAD minimum balance without incurring the monthly fee. HSBC Advance requires you to have an active HSBC Advance Chequing account. When applicable, the 25 monthly fee will be debited from your HSBC Advance Chequing account. The HSBC Advance package includes Telephone and Personal Internet Banking withdrawals, bill payments, pre-authorized debits, Interac reg payments. cheques and unlimited deposits and withdrawals from any HSBC Bank Canada and THE EXCHANGE reg ATMs. Transaction fees will be charged for other services not included in the package, please refer to the Advance MasterCard reg Rates Fees as well as the Personal Service Charges brochure. If you do not wish to apply for the HSBC Advance suite of products, similar products are available separately by calling 1.888.310.4722 or visit a branch . 174 MasterCard is a registered trademark of MasterCard International Incorporated. Used pursuant to license. 1742 Interac . Trademark of Interac Inc. HSBC Bank Canada authorized user of the trademark. 1743 THE EXCHANGE. User licensed in Canada by FICANEX Services Limited partnership on behalf of Fiserv EFT

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